Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר קובעים כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי.

הגורם הראשון הוא סוג עמדת הטעינה. ישנם שני סוגים של עמדות טעינה, AC ו-DC. מטעני AC לוקחים זמן רב מכיוון שהם משתמשים בזרם חילופין, דבר שאינו יעיל במיוחד עבור כלי רכב חשמליים. מטענים DC, לעומת זאת, נטענים הרבה יותר מהר מכיוון שהם משתמשים בזרם ישר ויכולים לספק עד 50kW של כוח. הגורם השני הוא גודל המצבר ורמת היעילות של הרכב עצמו. ככל שגודל הסוללה גדול יותר, כך ייקח זמן רב יותר לטעון אותה במלואה; לעומת זאת, לסוללה קטנה יותר ייקח פחות זמן להיטען לחלוטין מאשר לסוללה גדולה יותר עם יותר קיבולת. רמת היעילות משפיעה גם על זמן הטעינה; לדוגמה, אם יש לך סוללה של 200kWh עם דירוג יעילות של 80%, תזדקק לארבע שעות ו-20 דקות כדי לטעון את המכונית במלואה עם מטען של 100kW או חמש שעות אם המטען שלך
לוקח כ-3 שעות להטעין רכב חשמלי עם שקע ביתי רגיל. הזמן הדרוש לטעינת רכב חשמלי משתנה בהתאם לסוג המטען ולכוח השקע. טעינת מכונית חשמלית עם מטען 240 וולט אורכת כ-4 שעות, אך היא תיקח 30 דקות בלבד אם תשתמשו בתחנת טעינה מהירה שמותקנת בביתכם או במקום העבודה שלכם.

זו שאלה שקשה לענות עליה.

זה תלוי בגודל המצבר, סוג הרכב החשמלי וכמה טעינה הוא יכול להחזיק, וכן לאיזו סוג עמדת טעינה הוא מחובר. הזמן הממוצע לטעינת EV הוא שלוש שעות.
הזמן שלוקח להטעין רכב חשמלי משתנה בהתאם לסוג ה-EV וסוג המטען. זמן הטעינה הממוצע עבור רוב כלי הרכב החשמליים הוא בסביבות 4-6 שעות. חלק מהנהגים ברכבי רכב יכולים להטעין את המכוניות שלהם בבית בן לילה, בעוד שאחרים צריכים למצוא תחנת טעינה קרובה. עמדות טעינה הופכות נפוצות יותר במרחבים ציבוריים כמו קניונים, שדות תעופה וחנויות מכולת.

טעינת רכב חשמלי נמשכת בין 30 דקות ל-8 שעות בהתאם למקור הכוח וסוג המטען.

הזמן שלוקח להטעין רכב חשמלי משתנה בהתאם לקיבולת המצבר. ככל שהסוללה גדולה יותר, כך ייקח יותר זמן להיטען. טעינה מלאה יכולה לנוע בין שעתיים לרכב חשמלי קטן עם טווח של 20 מייל ועד 16 שעות עבור טסלה דגם S שיש לו טווח של 265 מייל.

רוצים לחזור לחלק מסוים במאמר?

Picture of אבישי - מומחה בתחום הרכב

אבישי - מומחה בתחום הרכב

מומחה בתחום ברכב למעלה מ-20 שנים וחובב רכבים חשמליים במיוחד

להצעת מחיר על עמדת טעינה וקבלת ייעוץ מקצועי השאירו פרטים:

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

נושאים קשורים נוספים